Vartotojo teisė grąžinti kokybišką prekę

Teisininkė Marija Židonienė supažindina su vartotojų teisėmis, susijusiomis su kokybiškų prekių grąžinimu.

 

Kiekvienas iš mūsų esame vartotojai ir įsigijame prekes. Vienas įsigijame, kurios mum patinka, kitas – kurios mums nelabai patinka. Taigi, kokias teises mes turime grąžinant kokybišką prekę? Įstatymas numato, kad vartotojas turi teisę grąžinti prekę per 14 dienų nuo jos įsigijimo. Šiuo atveju mes galime atsisakyti sutarties, jeigu mums nepatiko spalva, dydis, komplektiškumas prekės arba tiesiog nepatiko. Per 14 dienų mes galime šią prekę grąžinti pardavėjui. Žinoma, tam kad mes ją grąžintumėm, turėtume laikytis tam tikrų taisyklių.

Pirmiausia, turėtume pateikti pirkimo kvitą. Tai nebūtinai turėtų būti popierinis kvitas, iš tikrųjų užtenka ir mokėjimo įrodymo, kaip pavyzdžiui, jeigu buvo atsiskaitoma banko kortele. Antras dalykas – prekė turėtų būti nepažeistoje pakuotėje, nepraradusi prekinės išvaizdos. Tokiu atveju mes galime grąžinti prekę, o pardavėjas neturėtų teisės atsisakyti, jeigu nebuvo praleistas 14 dienų terminas šiai prekei pagrąžinti.

Tai galima taip pat padaryti ir nuotoliniu būdu, jeigu mes įsigijome prekę elektroninėje parduotuvėje. Tačiau reikia pažymėti, kad reikėtų pasiskaityti elektroninės parduotuvės grąžinimo taisykles, kadangi už prekės grąžinimą nuotoliniu būdu gali tekti susimokėti pačiam pirkėjui. Dažniausiai tinklinės elektroninės parduotuvės, didesnės, apmoka šias grąžinimo išlaidas.

Sudaro galimybę išsispausdinti grąžinimo kvitą arba tiesiog jau tas kitas grąžinimo šaknelė būna pridėta, ir belieka tiesiog patalpinti prekę į paštomatą arba nunešti į bet kurį Lietuvos pašto skyrių.

Taigi, siekiant išsiaiškinti, kokios visgi yra grąžinimo taisyklės, reikėtų pasiskaityti prekių elektroninės pirkimo pardavimo taisykles arba ieškoti šių taisyklių fizinių parduotuvių internetinėse svetainėse.

LKD informacija

Kokia jūsų reakcija?

like
0
dislike
0
love
0
funny
0
angry
0
sad
0
wow
0