Informacija apie numerio 112 mobiliąją programėlę (D.U.K.)

Nuo 2020 m. liepos 1 d. veikia specialiai kurtiesiems skirta numerio 112 mobilioji programėlė. Ji sudaro galimybę klausos negalią turintiems asmenims išsikviesti skubią policijos, priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos, greitosios medicinos pagalbos ar aplinkosaugos pagalbą gimtąja lietuvių gestų kalba ir tekstinėmis žinutėmis.

Skubiosios pagalbos tarnybų telefono numerio 112 mobilioji programėlė (toliau – Programėlė) yra skirta klausos negalią turintiems asmenims. Ji suteikia galimybę susisiekti su Bendruoju pagalbos centru (toliau – BPC) ir pranešti apie rengiamą, daromą ar padarytą teisės pažeidimą, staiga iškilusią grėsmę gyvybei, sveikatai, saugumui, aplinkai ar turtui ir išsikviesti skubiosios pagalbos tarnybas, t. y., policiją, priešgaisrines gelbėjimo pajėgas, greitosios medicinos pagalbos tarnybą ir aplinkos apsaugos pajėgas.

Programėlė veikia tik Lietuvos Respublikos teritorijoje.


Labai svarbu: numerio 112 mobilioji programėlė skirta TIK skubios pagalbos institucijų - policijos, priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos, greitosios medicinos pagalbos bei aplinkos apsaugos pajėgų - iškvietimui, kai nutinka nelaimė. Naudotis šia programėle būtina ATSAKINGAI.
 
 

numerio 112 Programėlės ĮDIEGIMAS

Ko reikia norint naudotis programėle?

  • Išmaniojo mobiliojo telefono su „Android“ arba „iOS“ operacine sistema;
  • Lietuvos mobiliojo ryšio paslaugų teikėjo SIM kortelės;
  • Interneto ryšio (belaidžio „Wi-Fi“ arba mobiliojo interneto iš mobiliojo ryšio paslaugų teikėjo);
  • Autorizacijos kodo, kurį suteikia Lietuvos kurčiųjų draugija (toliau – LKD);
  • Atsisiųsti programėlę ir užregistruoti paskyrą.

 

 

Kaip atsisiųsti programėlę ir užregistruoti paskyrą?

  • Programėlę galima nemokamai atsisiųsti iš „Google Play“ („Android“ įrenginių) arba „App Store“ („iOS“ įrenginių) internetinės mobiliųjų programėlių parduotuvės, į programų paieškos laukelį įvedus „112 Lietuva“.
  • Programėlę reikia įdiegti savo mobiliajame telefone.
  • Atsidarius programėlę mobiliajame telefone, reikia pasirinkti vieną iš 4 kalbų: lietuvių, anglų, rusų arba lenkų.
  • Būtina įvesti LKD suteiktą autorizacijos kodą. Neįvedus kodo tolesnė registracija negalima.
  • Reikia perskaityti ir pažymėti, kad susipažinta su programėlės naudojimo taisyklėmis.
  • Reikia užpildyti atsidariusią registracijos formą: nurodyti asmeninę informaciją, gyvenamosios vietos adresą ir kitą papildomą informaciją.
  • Užpildžius registracijos formą, SMS žinute bus gautas 6 skaitmenų registracijos patvirtinimo kodas. Suvedus šį kodą, registracija bus baigta. 

 

Labai svarbu: registracijos arba ryšio su BPC inicijavimo metu, atsiradus pranešimui dėl mobiliojo telefono buvimo vietos nustatymo įjungimo, būtina įjungti šį funkcionalumą. Neįjungus vietos nustatymo, nebus galima automatiškai nustatyti ir BPC operatoriui perduoti vartotojo buvimo vietos duomenų, kurie būtini operatyviam ir kokybiškam skubiosios pagalbos tarnybų reagavimui užtikrinti.

numerio 112 Programėlės NAUDOJIMAS

Registruotiems vartotojams programėlė leidžia susisiekti su BPC ir išsikviesti skubią pagalbą keliais skirtingais būdais. Pasirinkti vieną iš šių būdų vartotojas gali atsidariusiame pagrindiniame programėlės lange.

 

 

  • Pasirinkus vaizdo skambutį, pagalbos prašantis asmuo dvipusiu vaizdo ryšiu sujungiamas su BPC ir mato ekrane BPC operatorių ir (ar) gestų kalbos vertėją. Tai sudaro galimybę klausos negalią turintiems asmenimis išsikviesti skubią pagalbą lietuvių gestų kalba. Vaizdo pokalbio metu taip pat galima nusiųsti BPC operatoriui tekstinį pranešimą.
  • Pasirinkus tekstinį pokalbį (susirašinėjimą), su BPC operatoriumi galima bendrauti rašant tekstines žinutes. Šis būdas taip pat leidžia išsiųsti BPC operatoriui realiu laiku padarytą nuotrauką arba paveikslėlį ar vaizdo įrašą iš mobiliojo telefono galerijos. Susirašinėjimą gali palengvinti pagalbos išsikvietimo vedlys, kurį galima atidaryti pasirinkus bendravimą atsakant į klausimus. Galimus atsakymo variantus – skubiosios pagalbos tarnybos pasirinkimą ir dažniausiai pasitaikančias situacijas – vedlys vartotojui pateikia paveikslėliais.

  • Pasirinkus balso skambutį, programėlė aktyvuoja įprastą telefono skambutį numeriu 112. Šis būdas gali būti naudingas, jei pagalbą klausos negalią turinčiam asmeniui jo telefonu nori iškviesti šalia esantis girdintis žmogus.
  • Vartotojo patogumui programėlėje yra pateikti ir kiti naudingi telefono numeriai: elektros tinklų, dujų avarinės tarnybos, informacijos ir kiti.

D.U.K.

1. Kam reikalinga skubiosios pagalbos tarnybų telefono numerio 112 mobilioji programėlė?

Programėlė suteikia galimybę klausos negalią turintiems asmenims susisiekti su Bendruoju pagalbos centru (BPC) ir pranešti apie rengiamą, daromą ar padarytą teisės pažeidimą, staiga iškilusią grėsmę gyvybei, sveikatai ar turtui ir išsikviesti skubiosios pagalbos tarnybas, t. y.: policiją, priešgaisrines gelbėjimo pajėgas, greitosios medicinos pagalbos tarnybą ir aplinkos apsaugos pajėgas.

 

2. Ar galima numerio 112 mobiliąją programėlę įdiegti į nešiojamą ar planšetinį kompiuterį?

Negalima. Programėlė skirta tik mobiliojo ryšio telefonams.

 

3. Ar numerio 112 mobiliąją programėlę galima įdiegti į bet kokį mobiliojo ryšio telefoną?

Programėlę galima įdiegti į mobiliuosius telefonus su „Android“ (≥ 5.1 versija ir naujesnėms) arba „iOS“ (≥ 10.0 versija ir naujesnėms) operacine sistema.

 

4. Ar įdiegiant numerio 112 mobiliąją programėlę privalau nurodyti teisingus savo duomenis?

Taip, privalote nurodyti teisingus duomenis, nes tai padės operatyviai (nedelsiant) ir kokybiškai sureguoti į pagalbos prašymą.

 

5. Kokį adresą turiu nurodyti registracijos metu?

Registruojantis numerio 112 mobiliojoje programėlėje nurodomas faktinės gyvenamosios vietos adresas.

 

6. Kokią papildomą informaciją geriau būtų nurodyti numerio 112 mobiliosios programėlės skiltyje “Pastabos”?

Rekomenduojama įrašyti laiptinės durų kodą, jei laiptinė rakinama, bei aukštą, kuriame yra jūsų butas. Ši informacija labai svarbi pagalbos tarnyboms.

 

7. Kokią informaciją geriau būtų nurodyti numerio 112 mobiliosios programėlės skiltyje „Ligos“?

Rekomenduojama rašyti, kokiomis lėtinėmis ligomis sergate, pvz.: cukrinis diabetas, alergija, epilepsija ir pan.

 

8. Kodėl turiu suteikti leidimą numerio 112 mobiliajai programėlei naudoti telefono vietos nustatymo duomenis?

Operatyviam ir kokybiškam reagavimui užtikrinti būtinas leidimas Programėlėje įjungti mobiliojo įrenginio buvimo vietos nustatymą. Programėlė skubiosios pagalbos prašymo metu gali nustatyti  Naudotojo (skambinančiojo) buvimo vietą, naudojant išmaniojo telefono operacinės sitemos vietos nustatymo funkcionalumą.

 

9. Kodėl turiu suteikti leidimą numerio 112 mobiliajai programėlei naudoti kitas telefono funkcijas?

Suteikdami leidimus Programėlei jūs galėsite filmuoti, fotografuoti bei siųsti vaizdo medžiagą 112 tarnybai.

 

10. Kaip galiu išbandyti numerio 112 mobiliosios programėlės funkcijas?

Programėlę galite išbandyti sutartu laiku, išsiųsdami pranešimą Bendrojo pagalbos centro (BPC) operatoriui su tekstu “TESTAS”. Jei testuojate vaizdo pokalbį, apie tai pokalbio pradžioje įspėkite BPC budintį gestų kalbos vertėją.

 

11. Kodėl testuodamas tekstinius pranešimus turiu pradėti tekstu “TESTAS”?

Neįspėjus BPC operatoriaus apie tai, jog testuojate Programėlę, į jūsų pranešimą bus reaguojama kaip į pagalbos prašymą, t. y., į jūsų buvimo ar gyvenamąją vietą bus išsiųstos visos skubiosios pagalbos tarnybos: greitoji, policija, gaisrinė.

 

12. Ar tekstinio pokalbio metu galiu siųsti nuotraukas ir vaizdo įrašus?

Taip, tekstinio pokalbio metu galite siųsti ir nuotraukas, ir vaizdo įrašus.

 

13. Ar visuomet turiu sulaukti, kol atsilieps BPC operatorius? Gal geriau bandyti susisiekti iš naujo?

Taip, visada turite sulaukti, kol atsilieps operatorius.

Jei operatorius neatsiliepia iš karto (galimai tuo metu jis bendrauja su kitu skambinančiuoju), BŪTINAI sulaukite, kol operatorius atsilieps, nenutraukite ryšio, nes padėję ragelį ir bandydami skambinti pakartotinai, jūs vėl pateksite į skambinančiųjų sąrašo pabaigą, dėl ko pagalba gali užtrukti.

 

14. Kodėl operatorius klausia adreso? Ar jis manęs nemato?

BPC operatorius klausia įvykio vietos adreso, o ne kur jūs esate. BPC operatorius mato apytikslią jūsų buvimo vietą, todėl jis VISADA PRIVALO tikslinti adresą.

 

15. Kodėl operatorius užduoda tiek daug klausimų? Ar jie tikrai visi reikalingi?

BPC operatorius užduoda klausimus pagal skubiosios pagalbos tarnybų pateiktus klausimynus, numatytus sąveikos sutartyse, todėl visi klausimai yra labai svarbūs į vietą vykstančioms skubios pagalbos tarnyboms.

 

16. Kada BPC operatorius gali paprašyti pereiti iš vaizdo skambučio į tekstinį pranešimą?

Kai BPC nėra gestų kalbos vertėjo arba skambučio metu pas jus bus blogas interneto ryšys, tada 112 darbuotojas gali paprašyti pereiti iš vaizdo skambučio į tekstinį susirašinėjimą.

 

17. Ką daryti, jei vaizdo skambučio metu BPC operatorius informuoja, kad gestų kalbos vertėjo šiuo metu nėra?

Vaizdo pokalbio metu pereiti į tekstinį pokalbį. Jei dėl tam tikrų aplinkybių negalite susirašinėti, informuokite apie tai BPC operatorių parašę, kad pagalbą kviesitės kitais būdais.

 

18. Ką daryti, jei netyčia išsiunčiau pranešimą BPC?

Išsiųskite pranešimą, kad suklydote, arba sulaukite, kol atsilieps operatorius ir tada informuokite, kad netyčia paspaudėte, suklydote.

 

19. Ką daryti, jei netyčia inicijavau vaizdo skambutį ir nesulaukęs, kol BPC operatorius atsilieps, jį nutraukiau?

Jums perskambins BPC operatorius – būtinai atsiliepkite ir informuokite, kad suklydote.

 

20. Ar visuomet reikia atsiliepti, kai man skambina BPC operatorius?

Taip, atsiliepti reikia visuomet.

 

21. Kokių veiksmų gali imtis BPC, jei numerio 112 mobiliosios programėlės naudotojas piktybiškai trukdo inicijuodamas teksto ar vaizdo skambutį, kai nėra pagalbos poreikio?

Naudotojui gali būti taikomas Programėlės veikimo ribojimas. Dėl nuolatinio trukdymo gali būti informuota policija ir taikomos baudos.

 

22. Ar mūsų vaizdo pokalbiai ir pranešimai yra įrašomi?

Taip, visi pokalbiai ir pranešimai yra įrašomi ir saugomi vienerius metus.

 

23. Ko reikia, kad įsidiegčiau numerio 112 mobiliąją programėlę?

Programėlei įsidiegti ir veikti yra būtinas autorizacijos kodas, kurį suteikia Lietuvos kurčiųjų draugija (LKD), bei interneto ryšys: belaidis ryšys ,,Wi-Fi“ arba mobilusis internetas iš mobiliojo ryšio paslaugų tiekėjo.

 

24. Ar ši paslauga yra mokama?

Ne, paslauga nemokama. Tačiau, jei naudojamas mobilusis interneto ryšys, reikia atkreipti dėmesį į savo mobiliojo ryšio paslaugų tiekėjo mobiliojo interneto kainas.

 

25. Ar galiu vienu telefono numeriu registruotis skirtinguose telefonuose?

Ne. Naudotojas vienu telefono numeriu Programėlėje gali užsiregistruotis tik vieną paskyrą. Registruojantis tuo pačiu telefono numeriu pakartotinai, prieš tai buvusi Naudotojo paskyra yra panaikinama.

 

26. Ką daryti, jei kurčiasis įsigijo naują telefoną?

Į naują telefoną reikia iš naujo atsisiųsti numerio 112 mobiliąją programėlę ir ją įsidiegti. Taip pat reikės iš naujo įvesti autorizacijos kodą, kurį suteikia Lietuvos kurčiųjų draugija (LKD), bei įvesti visus prašomus duomenis.

 

Kokia jūsų reakcija?

like
3
dislike
0
love
2
funny
0
angry
0
sad
0
wow
2