Sulaukiama vis daugiau pranešimų apie naujus sukčiavimo atvejus

Sukčiai atranda vis naujų būdų išvilioti pinigus iš žmonių. Pastaruoju metu itin padaugėjo telefoninių bei internetinių sukčiavimo atvejų. Gyventojai raginami būti atidūs.

 

Sukčių taikinyje – „Lietuvos draudimo“ klientai

 „Lietuvos draudimas“ socialiniame tinkle „Facebook“ pranešė, kad sukčiai siunčia apgaulingus elektroninius laiškus iš „gmail“ elektroninio pašto apie galimybę padidinti savo pajamas. Bendrovė įspėja nespausti tokiuose laiškuose gaunamų nuorodų. Bendrovė pranešė, kad jokių laiškų su siūlymais neva padidinti pajamas nesiunčia ir prašo visų, gaunančių laiškus, jų neatidarinėti ir nespausti pateikiamų nuorodų. Lietuvos draudimas savo klientų informavimui naudoja tik oficialius bendrovės el. pašto adresus, kurie baigiasi – @ld.lt“.

Sukčiai vilioja pinigus imituojant „Smart ID“ programėlę

Gyventojai į savo mobiliuosius telefonus gauna SMS pranešimus, kuriuose prašoma atnaujinti savo „Smart ID“ profilį. Asmeniui paspaudus pranešime nurodytą nuorodą, atsiranda prašymas atnaujinti elektroninės bankininkystės PIN kodus. Įvedus kodus, nuo asmens banko sąskaitos iškart nuskaičiuojami pinigai.

Banko „Swedbank“ atstovai atkreipia dėmesį, kad banko darbuotojai niekada patys neskambina klientams, kad sužinotų gyventojų mokėjimo kortelių duomenis, internetinės bankininkystės vartotojo informaciją ar „Smart-ID“ kodus. Net jei telefono ekrane rodomas banko telefono numeris ir kreipiamasi asmeniniu vardu, gyventojai raginami neprarasti budrumo.

„Swedbank“ saugumo ekspertai pataria sulaukus sukčių skambučio ar SMS žiniučių nedelsiant baigti pokalbį ir jokiu būdu neatskleisti asmeninės informacijos (internetinės bankininkystės paskyros duomenų, mokėjimo kortelės duomenų, „Smart-ID“ kodų). Jei ši informacija pašaliniams asmenims visgi buvo suteikta, gyventojai raginami nedelsti ir apie tai kuo skubiau informuoti savo banką.

Sukčiai apsimeta Sodros specialistais

„Sodra“ perspėja apie sukčių siunčiamus elektroninius pranešimus, kuriuose raginama spausti aktyvias nuorodas ir sumokėti įmokas arba susigrąžinti permokas, deklaruoti pajamas. Nieko bendro su „Sodra“ šie pranešimai neturi.

Taip pat pranešama, kad kai kurie vyresnio amžiaus gyventojai sulaukia „svečių“, prisistančių esą iš „Sodros“ ir prašančių pateikti dokumentus ar duomenis, neva reikalingus pensijų perskaičiavimui. „Sodra“ pabrėžia, kad jos specialistai į gyventojų namus nevaikšto, paslaugų namuose neteikia ir jokių duomenų pateikti neprašo. Jeigu sulaukėte „svečių“, kurie prisistato „Sodros“ darbuotojais ir siūlo suteikti paslaugas, prašo dokumentų ar duomenų, prašoma nedelsiant apie tai informuoti policijos pareigūnus.

 

Tai tik keletas sukčiavimo atvejų pavyzdžių. Melagingos ir neteisėtai siunčiamos informacijos nuolat daugėja, ir visąlaik ji kinta, atsižvelgiant į esamas visuomenės realijas.

LKD pataria: jeigu gausite į savo elektroninį paštą ar telefono numerį neaiškią informaciją iš valstybinių institucijų, Sodros ar VMI, socialinės rūpybos ar banko, jokiu būdu neatidarykite nuorodos, o apie melagingą informaciją praneškite atitinkamoms instancijoms.

 

Sukčių siuntinėjami pavyzdžiai:

 

Kokia jūsų reakcija?

like
0
dislike
0
love
0
funny
0
angry
0
sad
0
wow
0