Klausimas dėl kokybiškų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir ką daryti, jei tokių paslaugų pacientas negauna?

Teisininkė Marija Židonienė atsako, kur kreiptis dėl netinkamai suteiktų sveikatos priežiūros paslaugų.

Kiekvienas iš mūsų, kaip pacientas, naudojasi gydymo, grožio, odontologijos paslaugomis ir panašiai, tačiau ne visada šios paslaugos mums yra suteikiamos tinkamai ir kokybiškai. Daugelis žmonių tiesiog numoja ranka, o kiti visgi ieško teisybės ir ją randa, kai jiems būna išmokama kompensacija už netinkamai atliktas sveikatos priežiūros paslaugas. Kiekviena gydymo įstaiga turi pareigą teikti tinkamas diagnostikos, gydymo, sveikatos stiprinimo ir reabilitacijos paslaugas, ir tai turi daryti tinkamu metu, tinkamoje vietoje ir tinkamas specialistas.


Ką daryti, jei visgi taip atsitiko, kad pacientas po procedūros ar paslaugų teikimo, pasijautė blogai, o gal net ištiko nelaimė, pavyzdžiui, pacientas mirė? Tokiu atveju tiek pats pacientas, tiek jo artimi giminaičiai, vaikai ar tėvai, kuriems reikalingas išlaikymas, gali kreiptis į Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisiją. Ši komisija yra privaloma ikiteisinė institucija, kuri įvertina situaciją ir sprendžia, ar gali būti priteista žala ar ne.


Į šią komisiją galima kreiptis užpildžius nustatytos formos anketą, kurioje pateikiami labai aiškūs klausimai apie padarytą žalą. Surinkus atitinkamą balą, komisija sprendžia, kiek galėtų būti išmokama kompensacija. Kompensacija nėra išmokama visais atvejais, nes turi būti nustatyta, ar tai yra neišvengiamai atsitikusi žala. Ši sąvoka yra gan sudėtinga ir ją reikėtų išaiškinti taip: žala laikoma padaryta, kai gydytojai nors ir ėmėsi visų priemonių, tačiau dėl asmens sveikatos, dėl nuslėptų ligų ar kitų veiksnių atsirado komplikacijų, ko pasekoje, asmuo blogai jaučiasi ar patiria žalą.


Jeigu manote, kad jūsų situacija priklauso nuo gydymo įstaigos kaltės, labai rekomenduotina atlikti nepriklausomą savo sveikatos ekspertizę ir įsivertinti, ar turite teisę kreiptis dėl kompensacijos. Pavyzdžiui, jei kreipiatės į odontologus dėl implanto ar danties išrovimo ir po šių procedūrų pasijutote blogai, manote, kad paslauga buvo atlikta nekokybiškai, vertėtų kreiptis į kitą odontologijos kliniką, kad jie atliktų patikrinimą ir išrašytų pažymą, kad prieš tai buvęs odontologas atliko nekokybiškas paslaugas. Surinkę visus įrodymus, kreipkitės į Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisiją su visais įrodymais ir reikalaukite žalos atlyginimo.

LKD informacija
 

Kokia jūsų reakcija?

like
0
dislike
0
love
0
funny
0
angry
0
sad
0
wow
0