Susitikimas su ŠMM ministre

Kurčiųjų organizacijų atstovai susitikimo su Švietimo, mokslo ir sporto ministre.

Susitikimas su ŠMM ministre

2021-04-13

 

Šiandien Lietuvos kurčiųjų draugijos prezidentas Kęstutis Vaišnora, LKD viceprezidentas Mykolas Balaišis, LKD Valdybos narys Vytautas Pivoras dalyvavo susitikime su Švietimo, mokslo ir sporto ministre Jurgita Šiugždiniene. Susitikimą organizavo LR Seimo narė prof. Vilija Targamadzė. Susitikime dalyvavo ir kurčiųjų ugdymo įstaigų vadovai bei kitų organizacijų atstovai. 

Kurčiųjų tematika buvo keliami šie klausimai:

  1. Dėl kurčiųjų ugdymo įstaigų sujungimo į vieną nacionalinį kurčiųjų ugdymo centrą. Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras, Kauno kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centras, Panevėžio kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindinė mokykla bei nevyriausybinės kurčiųjų organizacijos pasisako ir pritaria kurčiųjų ugdymo įstaigų sujungimui. Siūloma prie Lietuvos kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centro prijungti Kauno kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo centrą bei Panevėžio kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų pagrindinę mokyklą. Kol kas išlieka klausimai: kokia ministerijos pozicija? Kada būtų galima tikėtis reorganizacijos įgyvendinimo?
  2. Dėl kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų ugdymo kokybės. Vizija: kurčiųjų ugdymo įstaigose – mokymo priemonių ir egzaminų pritaikymas pagal individualius mokinių poreikius. Kadangi Švietimo, mokslo ir sporto ministerija laikėsi pozicijos, kad kurtiems ir neprigirdintiems moksleiviams nėra tikslinga taikyti atskiros mokymo programos ir egzaminų, kaip buvo iki šiol, o bus pritaikytos bendrosios programos. Taigi lieka neatsakyti klausimai: koks numatomas švietimo pritaikymas kurtiesiems moksleiviams? Kas rengs šį pritaikymą? Kiek lėšų tam numatyta? Kokie įgyvendinimo terminai? Susitikimo metu aptartas ir tinkamos mokymo aplinkos kūrimas – lietuvių gestų kalbos lygis mokyklose: ar numatoma stiprinti lietuvių gestų kalbos lygį mokyklose? Kokius veiksmus Švietimo, mokslo ir sporto ministerija planuoja atlikti?

Bendrojo lavinimo mokyklose būtina užtikrinti vaikams, turintiems klausos negalią, įtraukųjį ugdymą, parengti mokytojus, bendraklasius ir tėvus, bendruomenę, mokyklos infrastruktūrą bei teikti pagalbą tiek mokiniui, tiek mokytojui. Kalbėta, kokie numatomi konkretūs veiksmai ir priemonės, kiek planuojama skirti lėšų šiam tikslui įgyvendinti.

Bendras klausimas apimantis abi sritis – surdopedagogų rengimas Lietuvoje: ką Švietimo, mokslo ir sporto ministerija planuoja daryti šiuo klausimu? Tai itin aktualu, kadangi Lietuvoje nėra rengiami surdopedagogai ir šių specialistų ypatingai trūksta.

Ministrė pabrėžė, kad kurčiųjų mokyklų tikrai neplanuojama uždaryti, o dėl ugdymo įstaigų sujungimo vyksta diskusijos. Reikalinga numatyti aiškius veiksmus ir priemones, lėšas bei atsakomybes. Tačiau realybė rodo, kad iki 2024 metų tikrai nepavyks praktiškai įgyvendinti įtraukaus švietimo įstatymo nuostatų, nes tai reikalauja daug lėšų. Vien šiai dienai suskaičiuota, jog tam įgyvendinti reikia 250 mln. eurų, ir šis skaičius turėtų tik didėti. Siekiama bus ne kuo greičiau įgyvendinti įstatymą, o siekti kokybės, nepriklausomai nuo to, kiek laiko užtruks visas procesas.

Ateityje planuojama ir daugiau kurčiųjų organizacijų atstovų susitikimų su Švietimo, mokslo ir sporto ministre.

 

 

 

LKD informacija

 

 

Kokia jūsų reakcija?

like
1
dislike
0
love
0
funny
0
angry
0
sad
0
wow
0