Numerio 112 mobiliajai programėlei – vieneri

Lygiai prieš metus Lietuvoje pradėjo veikti kurtiesiems pritaikyta 112 mobilioji programėlė. Dalinamės pasiektais rezultatais.

Numerio 112 mobiliajai programėlei – vieneri

 

2021 m. liepos 1-ąją suėjo vieneri metai nuo dienos, kai Lietuvoje pradėjo veikti klausos negalią turintiems asmenims skirta Skubiosios pagalbos tarnybų telefono numerio 112 mobilioji programėlė. Per tą laiką ji įrodė esanti išties naudinga ir padedanti kurtiesiems asmenims kritinėse situacijose išsikviesti skubiosios pagalbos tarnybas.

Per metus mobiliosios programėlės vartotojais tapo 1294 asmenys. Iš jų buvo gauta ir užregistruota 143 pagalbos prašymai. Daugiausia pranešimų perduota greitajai medicinos pagalbos tarnybai – 73, policijai šiek tiek mažiau – 70. Laimė, nebuvo užregistruota pranešimų apie gaisrus, avarijų metu prispaustus žmones ir kitas nelaimes, kai būtų skubiai reikalinga ugniagesių gelbėtojų pagalba. Tik 2021 m. sausio mėn. vienas klausos negalią turintis panevėžietis pranešė apie kieme, automobilių stovėjimo aikštelėje, po smarkaus snygio nugriuvusį medį.

Pranešimų iš pilietiškų asmenų būta ir daugiau. Štai, pavyzdžiui, 2020 m. rugsėjo 12 d. sulaukta pranešimo iš vieno klaipėdiečio apie rastą banko kortelę, gruodžio 4 d. kitas klaipėdietis informavo apie gulintį benamį, o šių metų birželio 20 d. gautas pranešimas apie pievoje miegantį neblaivų vyrą Marijampolėje.

Policijai buvo perduota nemažai pranešimų apie užstatytus automobilius, užimtas neįgaliesiems skirtas stovėjimo vietas, techninius eismo įvykius. Liūdna, bet būta ir pranešimų apie smurtą artimoje aplinkoje. Vasario mėnesį pranešta apie jaunos moters sužalojimą Šiauliuose, o birželio mėnesį dėl smurtaujančio vyro kreipėsi klausos negalią turinti kaunietė. Smurto artimoje aplinkoje faktams pasitvirtinus, policija pradėjo ikiteisminius tyrimus.

Greitąją medicinos pagalbos tarnybą klausos negalią turintys žmonės kvietėsi ir sau, ir savo artimiesiems. Mobiliosios programėlės dėka jau kvietimo metu buvo galima išsiaiškinti negalavimų pobūdį ir kitą medikams aktualią informaciją.

Registruotiems vartotojams mobilioji programėlė leidžia susisiekti su Bendruoju pagalbos centru vaizdo skambučiu, tekstinėmis žinutėmis ir įprastu balso skambučiu. Vaizdo skambutis sudaro galimybę klausos negalią turintiems asmenims išsikviesti skubią pagalbą lietuvių gestų kalba, o susirašinėjimą tekstinėmis žinutėmis jiems palengvina paveikslėliais iliustruotas pagalbos išsikvietimo vedlys. Tai užtikrina klausos negalią turintiems asmenims pilnavertį bendravimą kritinių situacijų metu.

 

BPC informacija

 

 

Kokia jūsų reakcija?

like
0
dislike
0
love
0
funny
0
angry
0
sad
0
wow
0